Weekend - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Sanneke, Maroesjka, Aniek

12 Juli 2014 | Zambia, Lusaka

Hoi allemaal,

We zijn weer een paar dagen verder.
Donderdagmiddag hebben we nog onze plannen voor de komende tijd doorgesproken op de school, daarna zijn we naar huis gegaan.
Na een stroomuitval van 2 uur, konden we gelukkig in het licht eten.
Vrijdagochtend zouden we proberen de dropbox te installeren en zouden we met zijn zesesn de lessen voorbereiden, echter kwamen er om 10.00 uur een aantal leerlingen om les te volgen dus hebben we spontaan een les website maken gegeven.
's middags hebben we lekker in de zon gezeten op school en met een aantal leerlingen gesproken.
Onderweg naar huis zagen we op het schoolterrein een dode slang, dit was erg normaal zeiden de leerlingen, en als we ze tegenkwamen moesten we ze maar gewoon vermoorden. Maar laten we hopen dat dit niet nodig zal zijn, hahah.
' s avonds kregen we pasta te eten met fish fingers, erg lekker natuurlijk.
Vervolgens had Rachel bedacht een horrorfilm te gaan kijken met zijn allen, en dat hebben we gedaan. Gevolgd door een meidenfilm.
Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en daarna onze was gedaan.
Nu zijn we weer in de shoppingmall om boodschappen te doen.
Vanavond gaan we ladiesnight houden met de nichtjes die ook in huis wonen. (Rachel en haar man zijn namelijk een nachtje in het hotel).
We gaan lekkere pannenkoeken maken voor hun, zodat ze een avond niet hoeven te koken.
Morgen gaan we met Rachel naar een pub, eens kijken wat voor drank ze hier hebben.
En maandag zullen we dan echt beginnen met het lesgeven.
Met ons gaat alles goed, we vinden het iedere dag leuker worden en raken gewend aan de primitieve manier van wonen en leven.

Tot snel!

• 12 Juli 2014 - 18:02

Jos En Tosca Smedts:

Goede middag dames, heel leuk om jullie ervaringen zo te kunnen volgen. Het is natuurlijk wel even wennen aan de leefomstandigheden daar. Maar geniet er vooral van en hopelijk kunnen jullie iets betekenen voor deze leerlingen. Heel veel plezier vanavond met de ladiesnight en we blijven jullie volgen. Heel veel groetjes van Jos, Max, Liz en Tosca.

• 12 Juli 2014 - 18:53

Huub En Marion:

Wij wensen jullie een onvergetelijke tijd toe.
    liefs vanuit Horst van Huub en Marion

• 12 Juli 2014 - 22:12

Marion:

Heel veel plezier daar, dat wordt vast een mooie ervaring om nooit te vergeten! Geniet maar lekker!

Marion en Ron

• 13 Juli 2014 - 16:49

Oma Loes En Opa Henk:

Hallo afrikagangers wij zijn gewoon een beetje jaloers op jullie als wij de leuke belevenis verhalen van onze Maroes horen geweldig.En blij dat het jou(jullie) zo goed naar de zin gaat zo zie je in werkelijk heid dat een andere manier van leven ook fijn kan zijn en dat je daar ook snel aan wennen kunt.Hopenlijk hebben jullie een leuke ladiesnight gehad en morgen op jullie eerste WERKDAG veel succes. Wij zien uit naar jullie volgende bericht. Hartelijke groeten Oma en Opa P.