Laatste weekend in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu Laatste weekend in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

Laatste weekend in Lusaka

27 Juli 2014 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal,

We zijn alweer een week verder en hebben weer van alles meegemaakt.
Maandag hebben we een bezoek gebracht aan de universiteit van Lusaka, oud maar interessant om te zien.
Dinsdag zijn we naar een stofjesfabriek geweest om een echte lap Zambiaanse stof te scoren.
Woensdag zijn we bij de bibliotheek gaan lezen met de kinderen en 's middags hebben we de les voorbereid voor donderdag. We hebben toen de websites en facebookpagina's die we gemaakt hebben voor de school geshowd en hebben uitleg gegeven over de E-library die we gemaakt hebben.
Vrijdag zijn we naar een andere bibliotheek geweest, gebouwd bij een weeshuis en hebben we 2 voorstellingen gezien, waarbij een boek werd nagespeeld. Kortom een erg interessante week waarin we weer veel hebben gezien. De tijd op school zit er dan ook bijna op. Maandag, dinsdag en woensdag gaan we nog op de doven en blindenschool helpen en vanaf donderdag gaat onze reis beginnen, eerst een safari en dan nog een dikke week Livingstone.
Dit weekend was erg gezellig, Maroesjka, Sanneke en Aniek zijn vrijdag naar een plaatselijke pub geweest, waar buiten shotjes Jack Daniels werden uitgedeeld en zaterdag zijn Nanne, Nikki en Lynn naar een cafe bij hun in de buurt geweest.
Zaterdag overdag zijn we met zijn allen naar het zwembad geweest, heerlijk chillen in het gras en af en toe een beetje verkoeling.

Kortom het gaat hier nog steeds allemaal goed en we amuseren ons prima.
Tot snel.

Liefs uit Zambia van ons allemaal

• 27 Juli 2014 - 13:30

Lisa Van Den Bosch:

Veel plezier met reizen! En geniet nog van de laatste paar daagjes op de school. Ben heel benieuwd hoe dat is, een blinden en dovenschool.
    Groetjes Lisa

• 27 Juli 2014 - 13:48

Paul Geurts:

Leuke ervaringen.......succes nog met de laatste dagen 'project' en dan, op naar een leuke en nooit te vergeten safari en terug naar de tijd van David Livingstone! Have fun! Gr. Paul

• 28 Juli 2014 - 09:17

Mandy Geurts:

Wat een ervaringen allemaal..super. Op naar de laatste weken. Geniet er nog maar dubbel van. lieve groet Mandy

• 28 Juli 2014 - 13:14

Oma Thea:

Hoi,
    Fijn dat op de scholen het allemaal zo leuk is geweest.
    Veel plezier dalijk met de vakantie.
    Lekker genieten..
    Gr. Oma

• 28 Juli 2014 - 13:54

Franka:

Hoi dames, dag lieve Aniek
    Wat een mooie verhalen. Veel beleven en goede dingen kunnen doen. Mooi zeg. Nog veel plezier de laatste dagen op school. En voor daarna een hele fijne vakantie. Veel groetjes Franka

• 28 Juli 2014 - 17:28

Marie-Louise:

Hallo dames,

Wat een leuke ervaringen hebben jullie al op gedaan daar in Lusaka en wat fijn dat wij daar middels jullie blog van mee kunnen genieten.
    Een reis om nooit te vergeten!!
    We wensen jullie nog een paar gezellige laatste dagen toe op school en dan op naar jullie inmiddels geplande safari!
    We wensen jullie een goede busreis toe en natuurlijk een hele fijne vakantie!!

Groetjes van Emile, Marie-Louise, Myrthe , Youri.
    Maroes, een dikke knuffel van Raoul

• 29 Juli 2014 - 13:38

Fien En Ben:

Lieve Maroesjka,

Zo te lezen in het laatste blog, hebben jullie op z'n tijd het nuttige met het aangename verenigd: Universiteit - stofjesmarkt - bibliotheken en uitgaan......
    De doven- en blindenschool zal ongetwijfeld ook veel indruk op jullie hebben gemaakt.

Over enkele dagen zijn jullie daar weg en zal er bij het afscheid nog wel menig traantje weggepinkt worden. Wat hebben jullie veel gedaan en veel gezien !

En dan begint het volgende avontuur in de vorm van vakantie. Geniet en ontspan op de plaats van bestemming met z'n zessen van dit mooie land. Heel veel plezier!!

Maroesjka, pas goed op jezelf en op elkaar.

Een lieve groet van Opa Ben en Oma Fien

• 29 Juli 2014 - 22:43

Opa Henk En Oma Loes:

hallo maroes en vriendinnen Uit jullie berichten te lezen gaat het jullie geweldig.
    Elke dag maken jullie weer iets mee wat in Nederland haast niet voor te stellen is.
    Maar het mooiste is dat jullie hetgene wat op jullie lijstje stond toch tot nu toe
    geheel naar wens hebben kunnen afwerken.
    Morgen jullie laatste dag daar en iedereen verdrietig dat het afgelopen is en dat
    jullie weggaan,misschien jullie zelf ook wel een beetje.
    Donderdag begint dan voor jullie de echte Afrika belevenis op jullie safari tocht en
    daarna de grootste watervallen ter wereld de Victoria watervallen en naar men zegt
    moet het adembenemend mooi zijn. Maroes en vriendinnen wij zien het al voor ons
    geniet geniet want deze kans krijg je misschien nooit meer. Heel lieve groet Oma Loes
    en Opa Henk

• 31 Juli 2014 - 15:43

Van Mandarijntje Voor Aniek En Haar Vriendinnen:

Hoi pastameisjes!,

WOUWWWWWWW!!!!
    Wat klinkt dat allemaal echt als een (reis-)ervaring om nevernooitnie te vergeten!
    Geweldig. Ik denk dat er velen jaloers zullen zijn, op alles wat jullie meemaken.
    Lusten jullie bij thuiskomst nog wel pasta? Grinnik!

Ben zelf een beetje "allergisch" voor spinnen...wat waren het voor spinnen die jullie daar tegenkwamen? Van die groot uitgevallen "huis tuin en keuken" gevalletjes, die wij hier ook kennen, of van die superdingen...die Vogelspinnen? brrrr!!!!

Ik wens jullie vanuit een warm Nederland nog heel veel mooie en gezellige dagen toe!
    Geniet er allemaal maar heel intens van.
    Zoals je het nu aan het beleven bent, zal het nooit meer worden.
    Al ga je nog zo vaak terug.
    Je eerste ervaring c.q. indruk van het land, de mensen en gewoontes, dat blijft uniek.
    Echt cultuursnuiven aan de basis.
    Jammer dat wij hen niet hetzelfde hier kunnen aanbieden...

Hartelijke groetjes en heel veel liefs van hier,

Mandarijntje!!