Een week Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu Een week Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

Een week Livingstone

12 Augustus 2014 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Hier waarschijnlijk ons laatste blog vanuit het zonovergoten Zambia.
We zijn alweer een week in Livingstone en daarmee is het alweer een week geleden dat we een blog hebben geplaatst. Dus: tijd voor een update!
Vorige week woensdag hebben we een dagje gechilld aan het zwembad en de rest van de week gepland. Donderdag werden we om 7.00 uur opgehaald om te raften! Het begon met een afdaling van een half uur met een helm op, zwemvest aan en een peddel in onze hand (op onze bibs naar beneden glijdend over houten balkjes en rotsen), kwamen we (kapot) aan bij de Zambezi rivier! Op wat schrammen na kwamen we wonder boven wonder heel aan beneden, want deze afdaling was alles behalve veilig... Na een korte uitleg konden we met onze vaarneger en een vlaams stel aan boord. De rafttocht was echt prachtig en supergaaf. Links van de rivier lag Zambia en rechts van de rivier Zimbabwe. Na de eerste stroming hebben we 2 mensen die uit de andere boot waren gevallen al in ons bootje getild. Wij hebben het einde gered zonder om te slaan of eruit te vallen! Sanneke is nog op een board door een stroming gegaan. Na deze route van 3 uur (met genoeg heftige stromingen) konden we gelukkig met een kabelbaan omhoog. Daarna kregen we lunch in het National Park Mosi-oa-Tunya en daarna zijn we door het park naar de Boozecruise gereden. Deze Boozecruise hield in: 2 uur onbeperkt drinken en eten. Daarna hebben we in ons hostel nog drankjes gedronken met alle mensen van het raften. Vrijdag hadden we weer een chilldag: lekker aan zwembad. Zaterdag konden we hierdoor fris en fruitig de Victoria Falls bekijken. Hier hebben Sanneke en Nanne vanaf 111 meter hoog gebungeejumped. Hierna hebben we langs de Victoria Falls afgelopen. Het was nodig om een poncho te huren, want op zo'n afstand werd je nog steeds heel nat door de kracht van het water van de Falls. Daarna hebben we weer een flinke afdaling naar de Boiling Pot gelopen: het punt waar de Falls uitkomen. 's Avonds zijn we uit eten geweest (zoals bijna iedere dag) en zijn we goed op stap geweest. Zondag hebben we eerst aan het zwembad gelegen en daarna een weeshuis bezocht. Hier hebben we gespeeld met de kinderen. 's Avonds zijn we terug gegaan naar de Victoria Falls, want met volle maan zie je hier witte regenbogen over het water. Dit was erg mooi en zeker de moeite waard! Maandag hebben we de laatste souvenirs ingeslagen, bij een Italiaans restaurant pasta gaan eten en een spelletjesavond gedaan. Vanochtend ging de wekker weer vroeg, om 6.45 uur werden we opgehaald voor de Walking Safari in het Mosi-oa-Tunya National Park. Onze missie was het spotten van een neushoorn, om de Big Five compleet te maken. De safari duurde ongeveer 3 uur en de missie is geslaagd! We zijn erg dichtbij een neushoorn geweest. Daarnaast hebben we ook nog Giraffen, Impala's, Zebra's, Wildebeest, Sabel antilopen en Wrattenzwijnen gezien. Nu weer even chillen aan het zwembad en straks onze backpack inpakken. Vanavond meeten we Nikki en Stijn weer en gaan we nog één keer met z'n allen uit eten. Morgen nemen we de bus terug naar Lusaka en donderdag is het dan alweer zo ver. Dan vliegen we na 5,5 week terug naar huis en laten we het prachtige Zambia achter ons.

Tot snel allemaal (nu écht)!

Aniek, Sanneke, Maroesjka, Nanne, Lynn

• 12 Augustus 2014 - 17:04

Hille:

Ah meiden wat een super leuk avontuur! Geniet er nog even van en ik kan niet wachten om al jullie foto's te zien en van jullie verhalen te gaan genieten! Tot snel xxx

• 12 Augustus 2014 - 17:28

Marie-Louise:

Hallo dames,

Wat een een geweldige en vooral ook spannende ervaringen hebben jullie weer opgedaan!
    Deze ervaringen pakt niemand jullie meer af, hopelijk hebben jullie genoeg foto's gemaakt zodat wij er ook van mee kunnen genieten!
    We kunnen bijna niet meer wachten om de verhalen te horen en Maroes weer een dikke knuffel te geven.
    Het aftellen is nu echt begonnen, voor jullie maar ook voor ons......
    Geniet nog van de laatste dagen in Zambia en voor allemaal een hele goede reis terug!!

Groetjes van ons allemaal.

• 16 Augustus 2014 - 19:27

Mandy:

Een late reactie ivm onze vakantie. mooie verhalen dames, we hebben er van genoten. En volgens de verhalen van Nanne jullie zeker. helaas is het weer voorbij. Foto"s die we inmiddels gezien hebben spreken voor zich. geweldig. Een ervaring die niemand jullie meer afneemt. nu nog lekker nagenieten.

lieve groetjes uit Bakel.
    Mandy