De reis is begonnen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

05 Augustus 2014 | Zambia, Livingstone

Hoi allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden maar het waren bijzondere dagen.
Vorige week maandag zijn we onze bus gaan boeken naar Chipata (vlakbij het South Luangwa National Park), 's middags zijn we Stijn (vriend van Nikki) van het vliegveld gaan halen.
Dinsdag hebben we gebarentaal geleerd en woensdag was alweer de laatste dag.
Nadat we rond 18.00 uur (lekker Nederlandse tijd) met zijn allen en Rachel en Mwika zijn gaan uit eten heeft iedereen bij zijn familie verder afscheid genomen.
Donderdagochtend begon de reis dan echt.
We hebben Nikki en onze gezinnen gedag gezegd en zijn met zijn vijven begonnen aan de reis. Om 8.00 uur vertrok de bus en 9 uur later met een korte plaspauze kwamen we aan in Chipata.
We namen een taxi naar onze lodge en hebben genoten van de plaats, het uitzich en een douche. Uit de douche kwam weliswaar geen hele harde straal, maar naar 3 weken zonder douche was dit genieten. Wat voelde we ons schoon.
Vrijdagochtend werden we opgehaald en naar ons kamp middenin het South Luangwa National Park gebracht. Een prachtige plek met uitzicht op een rivier met daarin nijlpaarden.
De olifanten liepen achter de tenten langs en de apen waren overal.
We kregen een heerlijke lunch en hebben gechilld aan het zwembad met uitzicht op de rivier. Om 15.00 uur begon de eerste safari van 4 uur.
Wat zagen we veel. Krokodillen, olifanten, nijlpaarden, giraffen, zebra's, leeuwen, impala's, hyena's en buffels. Vooral de leeuwen waren erg indrukwekkend.
De volgende ochtend om 6.00 uur hadden we de volgende safari van 4 uur. Weer zagen we al deze beesten behalve de leeuw, maar nu ook nog kudu's en een luipaard.
Vervolgens hebben we weer genoten van de zon en het zwembad.
Van 15.00-20.00 uur hadden we weer safari nu met 4 nieuwe gasten uit Ierland, helaas waren dit erg suffe, saaie, irritante mensen. Maar dat mocht de pret niet drukken weer zagen we al deze beesten en de luipaard op jacht.
Zondagochtend was onze laatste safari, deze was niet zo bijzonder, we hebben dit keer weinig dieren gezien, maar de hele trip kon al niet meer kapot. Daarna zijn we terug gebracht naar Chipata waar we nog een nacht hebben geslapen.
Maandag zijn we met de bus naar Lusaka gegaan en vandaag zijn we door naar Livingstone gereisd met de bus.
Hier zullen we een week blijven, lekker tussen de jonge backpackers.
Vanavond heerlijk uit gegeten, krokodil met een cocktail.
De vakantie is nu echt begonnen.
De reis/vakantie is dus super begonnen en het gaat nog allemaal super goed met ons.

Liefs, Sanneke, Maroesjka, Lynn, Nanne en Aniek

• 07 Augustus 2014 - 17:35

Lisa Smolders:

Waaaa klinkt super vet Aniek!!!!
    Geniet er nog heeel erg veel van, voor je het weet ben je alweer thuis (vind ik wel leuk!!)
    Kan niet wachten om je verhalen in het echt te horen, tot snel!!! xxx

• 11 Augustus 2014 - 22:13

Oma Loes En Opa Henk:

Hallo Afrika genieters. Genieters dat kun je wel zeggen elke dag weer opnieuw dat kunnen wij uit jullie berichten wel opmaken. Krokodil eten dan hebben jullie zeker wel even in de keuken gekeken want daar heb je echt een grote braadpan voor nodig haha. Hoe was de Victoria waterval wij denken geweldig mooi want die is nog veel groter dan die wij gezien hebben in de Oranjerivier(de vijfde rivier in groote van heel Afrika) op de grens met Namibie en de kalahari woestijn. Dus nu nog lekker gezellig samen enkele dagen vakantie houden en dan GELUKKIG EINDELIJK weer naar huis met een geweldig stuk levenservaring achter de rug. Lieve groet voor jullie alle vijf en pas goed op elkaar Oma Loes en Opa Henk

• 11 Augustus 2014 - 23:44

Ronald:

Nou klinkt heel goed dames en heel bijzonder dat jullie een luipaard hebben gezien! Als jullie de volgende keer weer vervelende mensen mee op safari hebt: gewoon met een duwtje de jeep uit, dan krijg je de leeuwen vanzelf van heel dichtbij te zien!

Nog heel veel plezier en hele goede reis, groet, Ronald (oom van Lynn)