Op stap in Zambia.. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu Op stap in Zambia.. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

Op stap in Zambia..

20 Juli 2014 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal!
Vrijdag hebben we allemaal het weekend ingeluid bij ons eigen gastgezin onder het genot van een biertje of wijntje. Zaterdagochtend zijn we vroeg opgestaan om naar de zangwedstrijd van Rachel te gaan. Hierbij streden verschillende kerkkoren tegen elkaar met zowel Engelse liedjes als Zambiaanse liedjes. Erg mooi om te horen, zien en mee te maken (in de brandende zon).
Vervolgens zijn we naar Arcades gegaan om boodschappen te doen voor het avondeten: lekker 'Nederlandse' pasta! Daarna zijn we met z'n zessen naar Kuanda Square gegaan (naar de ghetto waar Maroesjka, Aniek en Sanneke wonen). Hier hebben we de oh-zo-lekkere pasta klaargemaakt, wat nog een aardig avontuur was aangezien de stroom weer eens uitviel. Ook het klaarmaken voor het stappen was lastig zonder licht. Uiteindelijk zijn we rond 8 uur (ja echt, zo vroeg!) op stap gegaan. Eerst naar een soort cafeetje waar we iets hebben gedronken en het drankspelletje ' I never ' aan Rachel hebben geleerd en vervolgens naar een ander cafeetje gegaan, maar dit keer met een bandje. Hier hebben we heerlijk Zambiaans leren dansen (zelfs op het podium). Bij thuiskomst zullen we de heftige dansmoves laten zien, want het Zambiaanse dansen is niet wat we in Nederland gewend zijn...
Rond 12 uur (ja ook zo vroeg) zijn we naar huis gegaan, lekker met z'n vieren in een tweepersoons bed en Aniek en Nikki knus samen in een eenpersoons. Vanochtend kregen we een heerlijk ontbijt made by Rachel met eieren en worstjes. Daarna zijn we naar Arcades gegaan waar een souvenirmarkt was, we zijn allemaal goed geslaagd! We zijn weer helemaal opgeladen voor de komende week! Inmiddels is ook de rest van onze reis geboekt (de safari en ons verblijf in Livingstone).
Groetjes van ons allemaal

• 20 Juli 2014 - 19:28

Marjon Van Wijk:

Hallo meiden,

Zo te lezen hebben jullie een heel leuk en gezellig weekend gehad! En gezellig om met z'n allen op stap te gaan en daarna ook samen in één huis en 2 bedden te slapen! Volgens mij hebben jullie je prima aangepast aan het Afrikaanse ritme en way of life :) We zijn ook heel benieuwd naar de dansmoves! Mooi dat het 2e deel van jullie Zambiareis is geboekt. Dat is een heel goed vooruitzicht voor jullie.
    Veel plezier en succes deze week met alles!

Heel veel groetjes,
    Marjon en Rob van Wijk

• 20 Juli 2014 - 20:52

Sven V Wijk:

Hey meiden,

Klinkt echt super allemaal. Naast Afrikaans dansen en mooie zang nog lekker eten en drinken in de pub. Leuk ook dat onderwijs geven en de enthousiaste reacties! Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen van livingstone en de Victoria falls.

Geniet er nog van daar!

Sven

• 20 Juli 2014 - 21:32

Fien En Ben:

Hoi Maroesjka,

We hebben alle berichten van jullie gevolgd en krijgen een aardige indruk over hoe het jullie vergaat in Lusako. Genoten van de 3 foto's die jouw vader doorstuurde (Maroesjka wat sta je er stralend op te midden van de studenten) n.a.v. uitreiking certificaten. Al goed werk verricht dus in een kort tijdsbestek!
    Ook heel belangrijk, dat jullie inmiddels de tegenstelling tussen de rijkere en arme bevolking hebben kunnen waarnemen.

Als we het bericht van 20 juli lezen, blijkt dat er ook tijd is voor ontspanning en maken we er uit op dat jullie het reuze gezellig hebben gehad samen. Eenmaal thuis laat maar zien hoe je Zambiaans kunt dansen.
    Jullie zijn al over de helft en voor de weken erna is er dus al geboekt. Weer iets moois om naar uit te kijken.
    We wensen jou en de 5 medestudenten veel succes toe voor de resterende dagen!

Heel veel liefs en groetjes van Oma Fien en Opa Ben

• 20 Juli 2014 - 22:37

Oma Loes En Opa Henk:

Hallo Maroes en vriendinnen.Even een kort berichtje uit het nu ook tropisch Nederland. Uit je berichten maken wij op dat het jou(jullie) daar geweldig naar de zin gaat. Ook het doel van jullie reis lijkt ook prima te slagen Wat het stappen aangaat gebruiken ze daar toch wel heel mooie tijden voor van 8 t0t 12uur Mogen jullie daar zo laat nog wel op straat of met andere woorden is dat wel veilig.Vandaag naar de souveniermarkt geweestheb je daarbij wel gedacht dat wat je koopt ook binnen het reisgewicht moet blijven.Livingstone dorp en de victoria falls staan ook nog op ons verlanglijstje maar wij wachten eerst jouw verslag even af De kerkdiensten daar zijn wel mooi met plaatselijke liederen zo van jullie te horen
    Als je terugkomt moet je wel een keer op Woensdag avond de dansavond draaien met dansen uit
    Zambia.Maroes en vriendinnen wij wensen jullie een heel fijne safari tocht toe maar voor die tijd ook nog heel veel plezier en een lieve groet van Oma Loes en Opa Henk en wij zien uit naar het volgende bericht

• 20 Juli 2014 - 22:49

Tosca Smedts:

Hallo dames,

Het klinkt allemaal heel gezellig en ook goed te lezen dat jullie zoveel mee mogen maken.
    Geniet ervan en heel veel succes weer de komende week weer op school.
    Fijn dat jullie verdere reis ook al geboekt is!

Heel veel groetjes van Jos, Max, Liz en Tosca

• 22 Juli 2014 - 20:42

Hay En Gerda Smedts:

Hoij Aniek,
    Je mailtjes gelezen leuk om te horen dat het goed met jullie gaat .

Hele fijne reis samen.

Ook groetjes aan de andere meisjes.

Opa en oma Smedts

• 22 Juli 2014 - 23:21

Tom Rops:

Dag dames,

Leuk om al jullie verslagen te lezen. Jullie maken van alles mee en zijn volop bezig lees ik/ lezen wij. Bijzonder om mee te maken en heel fijn om dat met zijn allen te beleven. Hopelijk blijven jullie een beetje gezond zodat jullie volop kunnen genieten. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en succes met jullie stage opdrachten.

Groeten uit Tilburg,

Karen, Flo, Rover en Tom

• 23 Juli 2014 - 22:36

Max Smedts:

Hoihoi,

Wat vet om dit allemaal te lezen.
    Eerlijk waar, ik ben echt super jaloers.
    Zie jullie daar al helemaal zitten in de ghetto en ben benieuwd naar de dansmoves.
    Geniet nog van het feit dat jij de mogelijkheid hebt om mensen daar echt wat te bieden.
    Veel succes en schrijf maar nog meer verhalen!

Max

• 26 Juli 2014 - 09:28

Marion En Wiet:

Hallo Aniek en vriendinnen,
    Wat een mooie ervaring, zul je nooit vergeten. En je maakt Max zelf jaloers (niet veel voor nodig ....). Mogelijk moet je bij terugkomst maar eens voor alle families, vriendinnen en schoolmaatjes eens de dansmoves laten zien en kunnen we met z'n alle deze leren (Max zullen we die meiden wat laten zien......, dansen ze daar ook zoals bij vriendendag op tafels........). Krijgen we eindelijk die Nederlanders op een ander verhaal. In Zambia zullen ze niet moeilijk doen maar leven ze op de dag. Geniet van alles wat je mee maakt.........

Marion, Wiet, Amber en Mirthe

• 26 Juli 2014 - 09:28