De eerste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van copzambia1 - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

10 Juli 2014 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal,
We zijn gisteren aangekomen in Lusaka rond 15.00 uur na een prima reis. Op het ieniemienie vliegveld moesten we helaas erg lang wachten op ons visum, maar gelukkig mochten we het land in! We zijn opgehaald door Rachel en Mwika (onze african mommies) met de schoolbus.
We hebben een tussenstop gemaakt op de Munali High School en vervolgens zijn we per drie naar ons eigen gastgezin gegaan. Lynn, Nikki en Nanne slapen bij Mwika (dik half uur rijden met de auto vanaf de school) en Sanneke, Maroesjka en Aniek slapen bij Rachel (in de ghetto, op loopafstand van de school). Beide gezinnen hebben veel jonge kinderen, dus dat zorgt voor veel gezelligheid en chaos. We hebben in elk geval de eerste kakkerlakken en spinnen overleefd... We hebben heerlijk geslapen onder onze prinsessenklamboes, ondanks het verlies van Nederland wat we uiteraard hebben kunnen volgen vanaf de tv in de woonkamer die 24/7 aanstaat.
Vandaag hebben we een rondleiding gehad op de school. Iedereen vindt ons erg interessant, maar de meeste leerlingen zijn nog wat verlegen. We worden echter wel gastvrij ontvangen. Op dit moment zijn we in een shoppingmall in een internetcafe, een paar minuten van de school af (ze hebben zelfs een Spar). Zometeen moeten we nog even langs de headteacher om onze plannen uit te leggen en vanaf morgen gaan we echt aan de slag!
De cultuurshock is aanwezig, maar we hebben er ontzettend veel zin in!

• 10 Juli 2014 - 15:48

Annemieke De Feiter:

leuk om wat te lezen op jullie blog. Gelukkig dat jullie allemaal het land in mochten :-). En met een TV, shoppingmall, internetcafé én een Spar in de buurt, moet het toch allemaal wel gaan lukken!
    Veel plezier allemaal !

• 10 Juli 2014 - 17:21

Marie-Louise Bourgondien:

Fijn om te lezen dat de reis en aankomst in jullie gezinnen zo goed is verlopen!
    Het wordt voor jullie vast een bijzondere ervaring in Zambia, geniet er lekker van samen!!

• 10 Juli 2014 - 22:33

Toon En Thea Rops:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat de eerste indrukken goed zijn.
    Hier is alles goed en we zullen jullie verhalen blijven volgen.
    Veel succes.
    Groeten, Opa en oma van Aniek

• 11 Juli 2014 - 11:26

Franka:

Dag allemaal en speciaal dag Aniek. Mooi te lezen dat jullie eerste dagen goed zijn geweest. Klinkt wel spannend (slapen in de ghetto, kakkerlakken, spinnen). Maar toch ook wel weer een beetje zoals in Nederland: een shoppingmall en internet. Veel succes met jullie activiteiten! Groeten van ons allemaal uit Goirle

• 11 Juli 2014 - 12:00

Marjon Van Wijk:

Hallo meiden, heel leuk om te lezen hoe jullie aankomst en kennismaking is verlopen! En handig dat er een internetcafé en winkeltjes in de buurt van de school zijn! We zijn benieuwd wat jullie kunnen doen en gaan meemaken op de highschool. Heel veel succes en geniet van alle bijzondere ervaringen!
    groetjes van ons, Marjon

• 11 Juli 2014 - 14:01

Ruud Janssen:

Geweldig en reuze spannend, maar jullie zullen een mooie ervaring op gaan doen. Ik hoorde van Nikki al dat de huisjes vol zijn met zoveel volwassenen en kinderen. Ik hoop dat jullie niet teveel last krijgen van kakkerlakken en spinnen. Succes met jullie stage en ik blijf het volgen
    Liefs uit Nijmegen
    Ruud en Truus, Jule en Esther

• 12 Juli 2014 - 16:47

Trudy:

Hoi,
    Leuk om jullie avonturen te lezen!